Det begynte med en dobbel dorulldugnad.
Som engasjert og aktiv mamma til en håndballjente, med egen fartstid i norsk breddeidrett, var det nok en gang på tide å brette opp ermene for å få inn penger til laget. Men jeg hadde rett og slett ikke peiling på hvor jeg skulle oppbevare alle disse dorullene, langt i fra hvordan vi skulle klare å få solgt dem. Mye penger var det også.
Ikke misforstå – jeg er faktisk oppriktig glad i dugnad. Det er blitt noen frivillighetstimer opp gjennom årene! Men i gangen hjemme – foran en svimlende haug med doruller – sto det plutselig klart for meg at dugnad må jo kunne gjøres litt enklere, uten all tiden som går med til organisering, alle kostnadene som løper og med litt mer spennende produkter å selge? Uten en oversvømt leilighet?
Det var da ideen kom: Hvorfor kan ikke mobilabonnementet, som vi alle uansett har, bidra til å samle inn penger til idretten? Med ni år bak meg i telekombransjen falt liksom brikkene på plass. Og tanken om Sponz ble til. En teleoperatør som gir penger tilbake til idretten.
Mange ideer blir bare det – en tanke. Jeg ville iverksette ideen min fordi jeg trodde og tror at den duger til dugnad. Produktet er relevant, verdien stor for alle lagene rundt omkring. Og alt arbeidet blir enklere. Med Sponz er det min drøm å bidra positivt til idretten, fordi idretten bidrar til at alle får like muligheter, uansett bakgrunn. Det er en viktig samfunnsoppgave.
Tenk om Sponz kan bli hovedsponsor til breddeidretten? Det ble ambisjonen jeg satte den ettermiddagen i gangen. Foran en haug med doruller. Det er et hårete mål, men alt er mulig med dugnadsånd. Og vi i Sponz har mye av det. I tillegg til et mobilabonnement som er like bra som andre på markedet – bare bedre, fordi vi gir tilbake til lagene.
Vi kommer ikke til å bruke masse penger på reklame. Vi tror alle ildsjelene rundt omkring i dette landet er de beste reklameplakatene vi kan ha. Gjennom alle dere snakker Sponz for seg selv. Så la oss få ballen til å rulle, sammen – Sponz laget ditt!